Förvaringsboxar.

Idag var en dag på jobbet fast ganska seg dock. Fick dock göra ett par sjyssta sälj som gjorde dagen lite häftigare.
Det var andra gången på över 6 månader som jag hade med mig matlåda på lunchen. Det är en ganska speciell känsla faktiskt, matlådan har också en social status!
Har man en sjysst matlåda så börjar folk undra vad det är. Man kan få komplimanger för den eller till och med kan folk helt bilda en annan uppfattning av personen i fråga.
Om jag skulle dyka upp med en matlåda med köppizza skulle nog inte folk höjja på ögonbrynen och tänka, aja den personen är inte speciellt intressant. Dyker jag istället upp med en matlåda med lite coola grytor eller något avancerat så tror jag stenhårt på att folk blir nyfikna på personen. Ju mer man tänker på detta lovar jag er att det kommer stämma mer och mer beronde hur mycket energi ni lägger ner på att tänka på det, det gör iaf jag!
Bara det tar jag mig friheten att förklara hur man kan bedömma hur en person är genom att snegla i matlådan som tas med till jobbet.

Ungkarl: En glasskartong med falukorv, köttbullar eller dennis hotdogs! Kan även vara panpizza för han handlar aldrig och bränner en stor del av sin inkomst på djävulsdrycker.

Mammas pojke:
En IKEA matlåda med fläskfile, stek eller en fet gryta, till det potatisgratäng och såsen i en liten burk brevid, han försöker frenetiskt dölja att hans matlåda har hans namn på den.

Sambo/gift: Du tar det du kan eller som spisas åt dig dagen innan, beronde hur ambitiös din andre hälft är det vill säga. Knepigt att lista ut faktiskt det krävs ganska mycket träning. Är du nu i ett förhållande kan du peka ut på rak arm vilken som inte ligger ensam i en 80 säng på kvällarna.

Storsäljare: Dyker upp en kvart in på sin rast för att han har nyss avslutat ett fett sälj och har därav inte hunnit laga mat dagen innan för han satt hela natten och slipa på tekniken. Denna person ser man ofta svettig sneglandes på klockan för att hinna klämma sin 150 grammare på så kort tid som möjligt för att inte missa något.

Detta är ett fåtal olika karaktärer man kan stöta på i ett lunch rum! Nu när ni nu drar er till jobbet nästa gång tänk noga på vad du tar med dig för vare sig du vill eller inte blir du fet analyserad. Vill du nu minska chansen att bli det så gå på lunch tidigt, var snabb med att diska lådan du har med dig eller ät på toaletten!

Thats all folks! =)

En person som tar detta med matlådor ganska seriöst sover säkert bättre om nätterna ---> (klicka här)







Kommentarer
Postat av: virrrre

hahahahaha hårdaste analysen man! du kör ju lätt den stressiga 150-grammarn

2008-04-18 @ 00:24:27
URL: http://viictor.se
Postat av: jannurt

haha klockren.. speciellt den med falukorv i glasslådan och mammas pojke :D

2008-04-20 @ 13:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0